Deutsche Telekom Services Europe is an internal services provider of Deutsche Telekom, one of the world's leading integrated telecommunications companies.
We feel as much at home in the cosy middle of Europe, Brno, as we do in other 9 European locations. Our shared mission is to put priority on customer satisfaction, quality and innovations in areas of finance and procurement services.
We are on our way to become industry's top service company and we want you to be a part of the success story! Apply now and design with us the world of tomorrow.

Accountant Expert s němčinou

Oddělení Procure To Pay (PTP) je zodpovědné za implementaci a optimalizaci procesů, a to od zpracování faktur a plateb po podporu oddělení nákupu (storno objednávek nebo podpora při jejich vytváření).
PTP tým se dělí na dvě části, a to First Level Support (podpora uživatelů např. v rámci oblasti účetnictví nebo vytváření / storno objednávek) a Second Level Support (zpracování komplexních účetních operací). Pracujeme v systému SAP i dalších programech a úzce spolupracujeme s kolegy z ostatních poboček (Lipsko, Bratislava).
V rámci možného rozvoje nabízíme kromě spousty školení v oblasti soft skills také prohlubování odborných znalostí a kariérní růst. Už teď se na Vás těší celý tým, tak si nenechte tuto příležitost uniknout a staňte se jedním z nás!
Pozice je skvělou příležitostí jak pro juniornější kandidáty s menší praxí (cca 1 rok), tak pro zkušenější kandidáty, kteří mají zájem o kariérní posun.

Which challenges are expecting you:

  • účtování faktur (standardních i nestandardních), účtování a správa otevřených položek
  • schvalovací role v rámci workflow u vytvořených objednávek
  • systémové zpracování příjemek za zboží / služby
  • úzká spolupráce s kolegy z First Level týmu i německé pobočky
  • podpora juniornějších kolegů při tréninku (např. tvorba interních manuálů)
  • komunikace s klíčovými dodavateli převážně v německém jazyce
  • vylepšování stávajících procesů, účast na případných interních projektech a další činnosti

Your skills:

  • minimálně SŠ vzdělání s maturitou, nejlépe v oblasti účetnictví / ekonomie, VŠ vzdělání je plus
  • pokročilá znalost němčiny a angličtiny (pro denní komunikaci psanou i mluvenou)
  • zkušenost v oblasti účetnictví (ideálně Accounts Payable) je nutností
  • znalost systému SAP je výhodou, uživatelská úroveň v MS Office (Excel, Word) je základem
  • týmový přístup, ale i schopnost pracovat samostatně a dodržovat občasné deadliny
  • zodpovědnost při práci s čísly, schopnost efektivně komunikovat s klienty i kolegy
  • zájem o práci v mezinárodním prostředí i o občasné cestování, chuť se vzdělávat a zvyšovat svou odbornost

What will you gain:

  • annual financial bonus
  • extra week of holiday (25 days/year), 2 sick days, 1 day off for volunteering
  • flexible working hours
  • pension plan contribution
  • free refreshment (water, coffee, tea, milk and fruits available in the office)
  • company mobile phone and laptop
  • meal vouchers in the amount of 100 CZK per working day
  • a bunch of Benefits (Cafeteria Plan, Multisport Card, Makro Card)
  • family program with T-Mobile (50% discount for employee’s family members)
  • training and qualification opportunities (access to the internal learning HUB)
  • personal development (career path, job rotation, Bring your own Project)
  • involvement in various activities supporting charity organization (Flea markets, volunteering days, food collections)
  • Are you coming from abroad? We have prepared a relocation package for you!
  • we love our job, but we also know how to relax and play (yoga, stretching, football, massages, relaxation zones)
  • and we also know how to spend time together (brunches, Health Day, summer and Xmas events...)

As a part of Deutsche Telekom Group, we ensure not only work-life balance and international career opportunities but also personal development opportunities. We support all individuals in their performance, development and growth. We offer a variety of trainings, qualifications and e-learning activities to actively support rising of common expertise.

Information about the vacancy

Job location

Holandská 859/3, 639 00  Brno-Štýřice, Czech Republic

Employment type

Full-time work

Type of employment

Employment contract

Duration of employment

Permanent

Benefits

Bonuses, cell phone, discount on company products / services, notebook, contributions to the pension / life insurance, flexible start/end of working hours, meal tickets / catering allowance, holidays 5 weeks, educational courses, training, cafeteria, contribution to sport / culture / leisure, sick days, corporate events, individual schedules of working hours, the possibility of study leave

Required education

Secondary education or professional training with a school-leaving exam

Required languages

English (intermediate), German (intermediate)

Posted by

Deutsche Telekom Services Europe Czech Republic s.r.o.

 

Contact

Deutsche Telekom Services Europe Czech Republic s.r.o.
Eva Hnidáková